lördag 2 februari 2008

Utmaning!!! kom via mail transformerades till blogg...

1. VAD HETER DU?

Åse Marie Elisabeth Stare


2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ

Vinröda mjukisbyxor med spridda fläckar av puts från öppna spisen som vi just fixat till.


3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?

Tv 2 är igång och jag ska just se "Förnuft och känsla".....Jane Austen...*lycklig suck*


4. VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?

Oj...sjukt jag minns inte...vilket säkert betyder att jag somnade alldeles för tidigt.


5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?

En tallrik fil och flingor....fast är det "det sista jag åt" eller det senaste....jag hoppas verkligen det inte är det sista jag åt...


6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?

Vinterland....hehe....fast inte så mycket....men lite ytte pytte nästan snö på gräset i alla fall.


7. DEN SENASTE PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?

Min lillasyster Madeleine


8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?

Hmm svårt att säga...ska jag säga "anden" men jag menar nog utstrålningen...hmmm känslan man får av personens inre liksom.


9. GILLAR DU PERSONEN SOM UTMANADE DIG MED DEN HÄR ENKÄTEN?

Nu var detta ju ett mail som jag gjorde om till bloggutmaning...men jo av det jag vet så :)


10. HUR MÅR DU IDAG?

Trött....kär och jättetrött.


11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?

Sockerdricka just nu...och päroncider...eller det heter väl "päron dryck med ciderkaraktär" nu för tiden.


12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK

Dricker inte gärna alkohol. Jonas fick en vinflaska på jobbet som jag skulle vara vuxen och prova, efter 1,5 glas kunde jag knappt stå upp själv och kvällen urartade i extrema fniss, galna blickar och omkullvält make ;)

Sist jag drack innan det var kvällen Jonas och jag träffades och den slutade på samma vis kan jag kanske tillägga så jag aktar mig...har redan hittat mannen i mitt liv nu juh :)


13. FAVORITSPORT?
Ööööh...minigolf? *hehe*
Nej jag vet inte, squash kanske och basket.


14. HÅRFÄRG?

Mörkt brun.


15. ÖGONFÄRG?

Gröna, melerade i jag får väl säga jordens alla färger för det finns inte så mycket av himmelens i dem.


16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?

Soluppgång.


17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?

Michael och Madeleine. Fyller 32 respektive, har fyllt 27...tror jag :)


18. VAD GÖR DU? (PLUGGAR, JOBBAR?) VAR?

Jag jobbar på högstadiet i en skola utanför Norrköping.


19. SENASTE FILMEN DU SÅG?

Menar man på bio var det Shrek.


20. ÄR DU KÄR?

Jo faktiskt.... :) *iih* och det är dags för 10 års förlovningsdag nu om en dryg vecka....nya ringar hihi :)


21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Fredag alla kategorier eller möjligen Lördag.


22.FAVORITHOBBY?

Pyssla med hemmet och allt möjligt. Spela Sims, läsa böcker och "Stumbla".


23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?

Öööh jo det är jag, tror jag. När Jonas och jag blev tillsammans blev vi det över en långsam låt på "Kåren" men när den spelade upp sa jag bara "Är det någon som vill dansa" fast jag menade Jonas och ingen annan :)


24. FAVORITMUSIK?
Oj, det mesta....roliga texter Stefan Sundström, Cornelis, 3 Dead trolls, blandat med "vanlig" musik.


25, SOMMAR ELLER VINTER?
Sommar!!!!!


KRAMAR ELLER KYSSAR??

Kyssar! *pussa pussa pussa*


27. SAMBO ELLER SÄRBO?

Sambo....kan man vara giftbo? =)


28. TE ELLER KAFFE?
Te!!


29. VILKA VILL DU SKA SVARA PÅ ENKÄTEN?

Ja, nu är det utmaningsdags....jag utmanar alla som läser....min syster, Maria, Betsy, Johanna mfl som har blogg...


30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?

Hmm....vill ju säga "alla" juh men kanske Johanna?


31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?

Ööööh jag vet inte...någon som läser bloggen utan att själv ha en...så min pappa *smile*


32. HUR BOR DU?
I ett rött gulligt hus med mycket själ i Kolmården.


33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?

Just nu började Elvira och jag på Bröderna Lejonhjärta....jag bölade mig igenom kapitel 2.

Min favorit att tipsa om annars är "Kapten Corellis Mandolin" av Louis De Berniere. Hemsk, bra och underbar på alla sätt, fast vill man ha hollywoodslut ska man se filmen :)


34. FAVORITFÄRG?

Röda färger, gärna lite vinrött.


35. FAVORITSPEL?

The Sims 2 jag är helt besatt. Jag har ALLA expansioner till både ettan och tvåan, jag köper till och emd dem jag inte vill ha bara för att ha alla....mina Sims har en EGEN hylla i bokhyllan och den får stryk som vågar lägga någonting annat där....vilket just idag skulle vara jag ser jag när jag tittar dit....(hög med lösa CD skivor)


36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?

Nej, och det gör ont medan jag försöker.


37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?

Inte en chans, kan inte korsa ögonen alls, synfel kallas det.


38. ÄR DU ROMANTISK?

Jo fruktansvärt...och jag har jordens plan för den 11/2 *tihii*
Dessutom har jag köpt den här
jättefina boken till Jonas och det slutade med att han köpte en likadan till mig bara för det såg så pyssligt och roligt ut när jag satt och fyllde i den.


39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja och nej....mitt jobb är inte direkt vad jag önskar men livet hemma börjar efter intensiva barnår att likna den närhet och gemenskap som nog bakom all trötthet fanns där hela tiden.

40. VAD SKA DU GÖRA IMORGON? Städa....fast det skulle jag ju idag också innan infallet att putsa spisen föll över oss.

41. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
21,34...vilket betyder att jag missat 34 minuter av filmen jag redan sett 100 gånger...

Inga kommentarer: