onsdag 12 december 2007

20 dagar på 5,5 vecka...

Så var årets sjuksäsong här. Vi hade en förra året också.

Idag är det kräksjuka som gäller och jag känner mig lite ledsen att missa julbordet vi var bjudna på med Jonas jobb, inte så mycket för julbordet skull som att det vore roligt att få ett ansikte på Thomas.

I natt sov vi nästan ingenting. Edvin var sjuk när jag hämtade på dagis, kräktes på hela parkeringen. Vilgot började i natt vid 3 tiden och han är fortfarande inte bra. Tiggde till sig en mugg nyponsoppa på morgonen, men det var ingen bra idé tydligen.

Jag skurar golvet med klorin, det hjälper inte direkt lukten som redan finns i huset :(

Pojkarna hade bara varit på dagis i två dagar så räknat på det så blir nog tjejerna och jag sjuka i morgon....vore just en skojig Lucia det...

Jag hade lovat tjejerna att vi skulle baka lussekatter idag men det stod på nätet att är man smittad ska man inte laga mat åt folk, undrar om det gäller lussekatter också?

Calicivirus på påse är kanske inte så himla fräscht, inte ens med saffransdoft och russin.

2 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Lider med er!! Magsjuka har vi haft här oxå. I en vecka. Tycker att det räcker. Nu går det magsjuka på barnens dagis, men jag hoppas innerligt att vi klarar oss den här gången.

Krya på er allihopa! Hoppas du, Jonas och tjejerna klarar er!!

Kram

Sebbes Fruga sa...

Lider med er!! Magsjuka har vi haft här oxå. I en vecka. Tycker att det räcker. Nu går det magsjuka på barnens dagis, men jag hoppas innerligt att vi klarar oss den här gången.

Krya på er allihopa! Hoppas du, Jonas och tjejerna klarar er!!

Kram