fredag 10 april 2015

Att kasta ut alla spöken....

Jag har en trädgård full av andras goda intentioner.
I två år har jag försökt städa undan, med en motor av arg och besviken.
 
I år städar jag med motorn mina egna drömmar och min vision
för den trädgård jag insett är min och just bara min.
 
Gamla gråa spöken ska bort, ersättas av trädgårdsland och kaprifol och ljuvlig rödhakesång.
 
Det känns som att hela hjärtat sträcker sig ut och omfamnar trädgården.
17 timmars arbete på två dagar och nu är de två största högarna borta.
 
 



 
 Fantastiska barn jag har!!!
 
De har släpat och sågat och krattat.
 De har burit och grävt.
 
De har vilat och klagat...
och lagt sig i gräset
 
De har kämpat som små hjältar!
:D
 
 

 





1 kommentar:

Fadren sa...

Vilket fantastiskt stordåd. Du har en bra "motor". Nu är det enbart rödhaken som fattas.