lördag 14 mars 2015

Vikten av att delge all information....

Min minsta lilla herre är inte så liten längre, man glömmer det ibland.
Det är lördag och tjejerna vill på loppis, själv behöver mamman galgar som hon vet säljs nästan gratis på en liten källarloppis inne i stan.
-Jag vill stanna här!!
-Men...jag tycker att du är för liten att vara själv....
-Jag är inte liten! Jag vill vara här och spela!
-Okej....men du vet hur man gör när man ringer, om det händer någonting?
-JA! Man slår numret och så trycker man på den gröna knappen, sen säger man sitt namn.
-.....okej....lova att ringa då...direkt om du får tråkigt, eller om det händer någonting....eller om du inte vill vara själv mer.....
-Ja!!

Så sagt och gjort...vi åker....vi handlar lite galgar och fyndar en fåtölj.....känner att det gått en stund och att jag ska dubbelkolla....
-Hej det är Vilgot!
-Hej gubben, tänkte bara ringa och höra om du har det bra, vad gör du?
-Jag lever!
-...okej....hej då då.....
*klick*
......-Vilgot....hallå....hej då Vilgot....Vilgot....? hej då ? Vilgot....hej då.....

När vi fyndat lite kläder för 10 kr styck på nästa loppis ringer Lilleman själv.

-Hej det är Vilgot! När kommer ni?
-Vi är precis klara....du.... vet du vad man gör när man pratat klart i telefonen....?
-Nej!
-Man brukar säga hej då...innan man lägger på luren så att man kan veta att man pratat klart.
-Okej! Hej då! Jag älskar dig!
*klick*
-....hej då....<3




Inga kommentarer: