lördag 14 februari 2015

Mitt alla hjärtansdagsprojekt - Book art - heart


 Man behöver en bok med hårda pärmar, 
min hade fina färger som passar mitt sovrum och den kostade 3 kr på en loppis, dessutom handlade den om krig så oddsen att jag vill läsa den någonsin är små....
Man behöver också en linjal....ett redskap liknande det här lerverktyget underlättar också.

Man börjar med ett mönster....
man kan rita det själv på rutat papper eller man kan hitta ett online.
Jag lånade ett hjärtmönster online men provade även att rita egna bokstäver till ett framtida projekt.
Mitt mönster var 40 sidor djupt
Jag delade upp boken i två delar för att rymma två hjärtan och markerade ut 40 sidor.
Mönstret ritas från vänster kant, i det här fallet 2 streck, ett för övre kanten av hjärtats form och ett för den undre kanten.

När man ritat i markeringarna så börjar man vika, man följer bokens läsriktning och viker 90graders vikning vid markeringen både uppe och nere.




 Så här blev hjärta nummer ett <3

Mönstret



Inga kommentarer: