onsdag 24 september 2014

Allt har sin tid....

Två ligger nedbäddade, läst har vi massor, sjungit har mamman också...på soffan somnade storebror....kom lilla vän...kom så går vi upp....

Från lillebrors rum hörs en röst
-Mamma....får jag bara säga en sak....
-Jag måste hjälpa storebror...och så ska du sova nu...

Storebror bäddas och lampa släcks...

Rösten hörs igen
-Mamma....det var bara en sak jag ville berätta....
-Älskling, jag måste sätta på tvätten nu om du ska ha rena byxor i morgon...försök att sova
...nu bär jag tunga tvättkorgen i trappan.....du får försöka sova.....

-Mamma.....jag ville bara säga....att du är världens bästa mamma
<3 Lilla hjärtat.....finaste hjärtat.....som jag älskar dig...

Tvätten ligger kvar i korgen och små tunna armar lindar sig runt halsen på mig....
-Puss! säger han som han gör när han "pussas" samtidigt som han trutar lite med munnen, puss! puss!
pratar han mot mammans kind.....godnatt min finaste skatt....puss på dig med.


Inga kommentarer: