söndag 14 april 2013

Att natta en liten tjej.....

Mjukt rundad panna mot kudden.....
stryker med handen över håret...
sångerna kommer av sig själv....


*Uti vår hage där växa blå bär.....kom hjärtans fröjd...och utav alla du kärast mig är...kom liljor och akvileja...

*Du vet väl om att du är värdefull...

-Mamma....kan du den med kungens piga....eller barn är ett folk?

*ler i mörkret*
Hon älskar samma sånger som jag älskade som liten....som jag sjöng för mig själv och nu får sjunga för mina barn.

*I kungens granna slotts stora stora stora kök....

*Barn är ett folk.....

*Du lindar av olvon.....i natt ska du somna vid Svartrama damm... där natten och mossan är len....

-En till...snälla....

*Hush now my baby, be still love don't cry, sleep like you're rocked by a stream ...
.....Drift on a river, that flows through my arms
Drift as I'm singing to you
I see you smiling
So peaceful and calm
And holding you, I'm smiling, too

Välsignat.....<3


Inga kommentarer: