lördag 28 juli 2012

"Att få mediamarktförsäljare att le"...eller "är jag en så otippad woware?"

-Du....till försäljaren....
-Det här gamerstangentbordet....om jag har en speedpad när jag wow'ar kommer den krocka med macroknapparna på den här då? eller kan jag lägga spells och macron på dem också?

Grekiska....! Jag talar uppenbart grekiska...förlåt :(

-Öööööh jag har en kollega som nog kan svaret bättre än jag...

Kommer tillbaka med en annan kille, 
en inte 
"backslick"-försäljare, 
en 
"jag fick jobb på den här avdelningen 
med mitt wow'ande som 
enda merit"-försäljare

Han tittar på mig och ser vad han ser, 
en 37 årig, präktig, fyrbarnsmamma...
...som måste avväpnas...
av någon orsak har hans fina gamerstangentbord hoppat upp i hennes famn 
och det är hans jobb att desarmera situationen.

Jag upprepar min fråga...
och plötsligt öppnas taket och solen lyser in.
Ungefär samtidigt som jag skuttar upp och ned i ohejdad glädje 
över att jag har 6 nya knappar att styra mitt gamande med.
Så har jag gjort hans dag fullkomlig.
Han ler som han aldrig sett en kvinna förut.
Hade jag inte rusat iväg mot kassan hade vi nog haft en raid inplanerad ikväll :) 

1 kommentar:

Ingela sa...

Hahaha, underbart :)