lördag 21 april 2012

En jättemysig dag

Vilken konstig, rolig och mysig dag....

Sov nästan inte alls varken Göran eller jag med en hostande Vilgot utbredd på min sänghalva....Vaknade av att sonen hostade så han kräktes, stackars liten...

Upp och iväg med halva barnaskaran till pappan och sen trillade jag tillbaka i sängen och sov till halv tre....fortfarande inte frisk men bättre ändå...lite :)

Vaknade med ett redan utdelat löfte om bio klockan fyra....iväg, iväg, iväg....

Köpte godis och hann precis in i salongen :) ganska tomt och bra platser, 3D film, sällan upplevt.... mysigt... Dr Seuss film.... ännu mera mysigt.

Mumsade godis och försökte balansera två par glasögon på näsan :)

Sen var filmen slut och på väg till bilen trillade vi på ett säsongsöppnat Halvars glass....så himla kallt med glass, men mysigt ändå :) ungarna kutade i allén för att få upp värmen :)

Köpte med filmer hem...ungarna trötta och lite godisfyllda bjöds på filmmiddag bestående av allt de ville ha...och allt vi ville ha....både snitzel, kokt potatis och kyckling med potatissallad :)

Vi lite föll ihop i en stor kramig och trött hög och innan vi ens hunnit starta första filmen så var båda trollen på väg att somna.

Så vi nattade dem och föll tillbaka i soffan med ambitionen att se en film...det blev en halv, massor av på tok för god middag och lika många kramar och nu sover Göran bredvid mig och jag kan bara konstatera att det här blev en jättemysig dag, även om vi är lite trötta och lite sjuka :)

Och kvar tills i morgon finns alla filmerna vi köpte men inte såg och allt godis vi köpte men inte åt.....

Inga kommentarer: