onsdag 31 augusti 2011

Lilla, lilla gubben....


Så fick nattens gråt sin förklaring....
Vilgot ville inte riktigt iväg idag, det var svårt med frukosten.
Mamma trugade och kämpade på killen kläder.

Väl ute i bilen kräks han ned hela sig.
Så yr att jag fick leda in honom, han bara vinglade.

Han bara fortsätter att kräkas och kräkas ännu mer.

-Mamma....hur länge är man kräkssjuk? Jag vill inte vara kräkssjuk i 3 veckor...
säger han mellan tårarna...
-Det var bättre om vi hade inget dagis...
-Men lilla gubben....dagis är ju bra ändå...så man får träffa kompisar som Erik och Linus...
-Jag får ALDRIG se mina vänner igen!!
-Men du...inte ska du vara sjuk för alltid inte....
-Jo för jag måste vänta tills snurret har gått över.....
säger han och gråter ännu mer...

Mammas stackars stackars minsta lilla kille
:(

Inga kommentarer: