torsdag 24 februari 2011

Av kärlek till min broder :)

Jag har ett system där barnen samlar märken för att "tjäna ihop" till sina "guldpengar".
Utöver hushållssysslor kan man få märken under en tid för saker man kämpar med att bli bättre på....
....läxan man aldrig läser...maten man inte vill skära själv...kläderna man bara vägrar klä på sig ...


Idag hade pojkarna varit som små änglar på stan och då de knappt tjänat några märken under veckan valde jag att dela ut några bonus för generellt änglalikt beteende :)

När jag ringat in några märken säger plötsligt Vilgot:

-Edvin borde få ett märke för han är så snäll, han knäppte upp mitt bälte när jag skulle av bussen!

vad gör man :) gullungar!!
*ringa in ett märke*

En timma senare sitter pojkarna och äter risifrutti och i Vilgots fall soja chokladpudding.

-Mamma! Edvin borde få ett märke TILL han matar mig nu!!!

Nice try :)

Inga kommentarer: