tisdag 1 september 2009

Christina har varit min räddning två gånger idag utan att hon kanske vet om det :)

Dels för att hon, precis när barnen var som mest rastlösa och vilda, kom över med jättefina utklädningsleksaker som sysselsatte de små i flera timmar :)


Men också för att hon gett mig lösningen på mitt "Lego-elände"

Vi har Lego.......MASSOR av lego, små små hemska bitar som finns överallt...ööööverallt.

Jag har ibland tänkt att jag skulle sy en sådan där tygpåse man kan breda ut och leka på och sedan dra ihop.....men vad är det för vits när Legomängden är fyrdubbla det som ryms....

Så idag när jag organiserade om linneskåpet kom jag att stå och hålla i Spidermanpåslakanet, det vi tidigare fått av Christina...det där mega populära som pojkarna nästan slåss om.....då det slog mig.

Världens mest lysande idé...
...om hur favorit Spiderman kunde bli allas bästa vän....framförallt mammans :)

"Pojkar, titta här, spiderman vill vara med och bygga, han säger att han vill ligga här på hyllan och varje gång ni häller ut Legolådan vill han vara med på golvet, kolla här vad smidigt" *illustrerandes städningslyftet* "bara att hälla tillbaka i lådan sedan".

*wow*
tyckte pojkarna.
Sedan byggdes det LEGO.....och flera timmar efter kan jag konstatera.....inte en enda bit på golvet!
och så kom Edvin och berättade i förtroende om sin extrasnygga Polisbil.
"Mamma, spiderman var med när jag byggde den där JÄTTEFINA polisbilen innan idag".

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att vara till nytta ibland./Christina