lördag 5 september 2009

JAG lite HATAR MIN MAN!
lite....bara lite.....Argh! :)
Vill liksom banka på honom bara lite och krama honom samtidigt, ambivalent känsla att älska hans billians samtidigt som han totalt sopar golvet med mig i allt :P

Jag är med på mina elevers musiklektioner en gång i veckan......
de ska lära sig spela blockflöjt......ni vet det där hemska lilla instrumentet som ALLA stackars barn måste försöka förstå...
själv satt jag hukad under bänken i skolan och låtsades spela, hoppades med darrande hjärta att ingen skulle upptäcka den stora skammen att jag inte kunde spela....att det var svårt, att jag inte förstod.....inte övade....

Så fick jag nu en bra flöjtlärare i Tommy, mina elevers musiklärare, en trevlig entusiastisk flöjt-älskande rolig lärare....
en med musik i bakgrunden medan man spelar.....
när han frågade vilka som ville köpa en flöjt ville jag det också.

Nu ska jag lära mig tänkte jag, lära mig så att jag kan övar med mina barn, både elever och egna,

slutligen slå ihjäl "huka under bänken -spöket"

Läxan för veckan "B"

"Ta in min flöjt från bilen Jonas så kan jag visa"

" B......B.......B.....B...."

Kolla jag kommer ihåg "till Paris" också från när jag var liten....

"B....A....G"


"Åh får jag prova"
Maken tar flöjten, blåser så det tjuter lite...

Jag ler lite överseende
Han säger:
Oj det här är verkligen ingen 10 kronors flöjt...
och så försiktigt ljuden en helt perfekt ton
och maken med det perfekta gehöret börjat spela: "lilla katt lilla katt lille söte kaaaatta"
"Hur kunde du veta hur man spelar den?"
"Ääääh jag vet inte, som på ett piano bara"

Sjutton också......finns det ngt han inte kan.....?

Jag tror det får bli hemlagad Bearnaise till frukost idag...eller plankstek...jag är en hejare på plankstek.... :)

Inga kommentarer: