lördag 25 juli 2009

Vi har haft en fantastisk dag!

Det här var dagen som bara rullade på i oändlig trivsamhet och mysigt umgänge.


Vi började på Palstorpshage med korvgrillning, lek och hinderb
anor.

Det är verkligen hemsnickrat men ett mycket trevligt ställe där både barn och vuxna trivs bra, vi har ju varit där innan men det var lika mycket full fart på barnen idag, kanske än mer då de hade kompisar att leka med.

Jag vågade mig på "höghöjdsbanan" en liten bit men sedan fick jag småpanik :) Vet inte om det är bra eller dåligt att fem och sexåringarna jag skulle hjälpa med lätthet drog ifrån mig *smile*




På vägen hem stannade vi till vid Ålbergasjön för ett dopp. Edvin, mammas modiga kille vågade sig riktigt långt ut i vattnet för första gången, *wow* tror det var viktigt att få se lite andra större killar som vågade leka och simma.

Vi åt mat på det nyöppnade mats
tället vid kolmårdens djurpark, det var djurparkspriser men annars helt okej, satt och tittade på bilkaravanen som lämnade parkeringen efter en säkerligen folkfylld dag på djurparken.

Lite mysiga slingriga, absolut karavanfria, vägar under dagen aktualiserade två teman, dels att det är snudd på livsnödvändigt att vi skaffar en GPS :) men också att drömmen om huset i avskildhet med höns, getter (och en liten traktor säger Jonas....och kanske bikupa ;) ...) måste realiseras innan vi dör......inget vi har tänkt göra i brådrasket i och för sig, men ändå.

Det var roligt också att se att det finns fler än vi som kan se en skylt och bara få lust att svänga, vända eller spana mer :) (Här är det i alla fall *smile* huset vi såg idag som var till salu)

Vi avslutade kvällen vid bråvikens hamn med italiensk glass och sökande efter standfynd....som jag när jag tänker på det inser ligger kvar och luktar sjögräs i bilen....


Jag är ganska slut.... men på ett bra sätt, jag känner mig helt uppfylld av allt det mysiga, roliga som var idag.

Inga kommentarer: