måndag 20 april 2009

När man är "rektigt" förkyld.....

Nu är vi inte förkylda iofs utan har någon influensa av något elakartat slag....men varandes man tänkte Jonas åka iväg till jobbet idag.....det var innan han vaknade, tror jag, i alla fall innan huvudet vaknade.

Nu ligger han helt utslagen på sängen och gnäller till och med när katten kommer och lägger sig kurrande på hans mage.

Jag sitter upp men det är inte mycket mer än så....det här är dagen då de 3/4 sjuka men energifyllda barnen (1/4 ligger död på soffan) kommer hinna riva huset utan att vi märker det.....

Vilgot har redan blåst såpbubblor sittandes i soffan i vardagsrummet glufsandes den där godislådan jag köpte som vi skulle ha till helgen!!!


Vi har fått den värsta influensan på jorden och det känns som jorden aldrig tänker sluta snurra.

Jag erbjöd mig som den kvinna jag är ;) att åka och handla mat idag då kylen gapade totaltom.....nästa gång jag tänker "jag åker till stan det blir billigare" vill jag att någon slår mig jätte, jätte hårt i huvudet så att jag slipper sitta och halvgråta i bilen på vägen hem av ren utmattning.

Jag vill bara dö....man ska väl inte vara sjuk nu? Det är ju vår.....jag vill vara ute, vill orka stå upp, vill orka använda hjärnan...i alla fall lite, lite, liiiiiite.

Inga kommentarer: