fredag 17 april 2009

Bara ett litet tips till er fästingar där ute.....

Mamman är hemma med barnen.....mamman har feber, influensa, en huvudvärk värdig en elefant, hon har också 4 ungefär lika friska barn hemma.

En dag då 60% av alla ljudvågor som bildas i barnens stupar kommer ut i tonlägen som skär som knivar genom ett redan pinat huvud. Det är dagen då man får som man vill medelst mutor.


-Om ni städar upp allt smålego från golvet köper jag med glass från affären.


Väl hemkommen från affären med jästpaket så att man kan baka bröd och glasspaket i förhoppning om att åter kunna gå på golvet i lekrummet ropar mamman.

-Har ni plockat upp allt lego?
-Vi har plockat nästan allt, men vi fick sluta för vi hittade en fästing och Vilgot blev väldigt, väldigt rädd!!!

-Okej...?

-Fast Edvin sköt på han med sin pistolpil...

-Ja det gjorde jag, jag visste inte hur en fästing såg ut innan, den var stooooor och hela den var gröööön.

-Nej den var svart, röd som en boll och hade små små småååååå armar!


Mitt i allt detta fästingproklamerande kaos undrar mamman stilla om det kanske är en väldigt bra förevändning för att slippa städa lego....


-Så var har ni fästingen nu då?

-Edvin krossade den sedan med en legobit, den ligger i badrummet nu.


Så fästingar i omgivningen, mitt budskap till er.....be afraid, be very afraid.

2 kommentarer:

Deleine sa...

duuuuuu.... JAG HAR JUST ÄTIT VAR DET DÄR NÖDVÄNDIGT?!?!?!?!

Marie sa...

Vadå.....det var väl en jättefin naturbild :)