tisdag 31 mars 2009

Vårdköer, en fördel!

Fantastiskt vad det är bra med vårdköer! (nejdå jag är inte ett dugg sarkastisk)

Om det inte vore så att jag stått i kö till ortoped sedan september för min trasiga menisk så skulle mina barn blivit utan leksaker idag.

Det låter kanske väldigt bakvänt, men ändå är det så att idag när solen tittade fram och minusgraderna smälte bort i hastig takt då ville barnen blåsa såpbubblor.....men var hade lådan med sommarleksaker tagit vägen?

Det som göms i snö...eller snarare det som stoppas undan när minusgrader är ett faktum, går inte nödvändigtvis att hitta när solen tinat bort all snö (till skillnad från alla de leksaker barnen strösslat över gräsmattan) (ett nog så gott argument i sig för att deras röra är bättre än mina försök till perfektion).

Jag hade redan vispat ihop såpbubblorna...vad i hela friden skulle vi blåsa med?
*skär skär skär, klipp klipp klipp*
*tadaaaaa*

-Mamma du borde verkligen äta MER medicin, sa en lycklig Edvin.

Bubblorna blev stora som hus :)
Tack landstinget!

Inga kommentarer: