fredag 27 mars 2009

Mamma får en ny bebis

Igår gick min dator sönder!!!!
Idag gjorde jag bort mig"Fortis lease" när jag ganska hysteriskt delgav dem detta med uppenbara tongångar av domedag och världskris i rösten
då jag hämtade ut vår
nya
(fd leasing) dator.
Jag menar vem överlever ett dygn utan dator....? :)

Vi ville ha deras värstingdator men den var slut sedan dagen innan och när jag ska hämta ut den vi bokat istället frågade jag samtidigt om det fanns någonting nytt liknande den från dagen innan.

Han svarade då att;
"nej tyvärr det var den vi sålde igår, och ja nu fick ni ju ta en sämre ja...."
Det enda jag hörde var SÄMRE!

-Sämre hur då menar du? Alltså det är JÄTTE VIKTIGT att den är snabb och bra!
Han tittar frågande på mig, varvid jag fortsätter (ack så aningslöst)
-Alltså jag ska ju köra SIMS på den!!!!!!!

Hmmmm, kan ord beskriva hur ett ansikte ser ut
när ögonbrynen lyfts upp genom hårfästet

-Du den pallar nog för sims sa han och skyndade ut på lagret.

-Har ni någon billig plattskärm förresten, ropade jag efter, den behöver inte vara så himla märkvärdig, den är till min tvååring....

Varför kan jag inte hejda orden innan de hopar som grodor ur munnen.

Jag är den normala mamman, 35 år med fyra barn, spelar sims och anser att tvååringar behöver egna datorer med plattskärmar....... men egentligen är det logiskt, hur skulle hans ritbok annars få plats på bordet..... :)

Inga kommentarer: