torsdag 11 december 2008

Släpp inte klorinet en tum!

Okej nu har jag fått vatten på min fanatiska kontrollkvarn :)

Igår morse var Jonas och jag dåliga men barnen var ju ändå på väg åt bättringshållet, inget kräks, bara ont, feber och dåliga magar.

Jag var så där himla fräsch igår att jag vet att Jonas lade ris i kastrullen på spisen och sedan blundade jag en gång och när jag öppnar ögonen sekunden efter står maten framdukad på bordet....jag lyckades också sjukanmäla mig till jobbet två gånger...ingenting kan få en att framstå som stabil och normal som en rejäl dos feber.

Det betyder att allt vad vädring, klorin, kostkontroll och liknande fick stå tillbaka, man känner sig kanske inte supersugen att åka på affären i sådant läge och köpa mer skonkost utan tar det som finns....fiskpinnar.....juice....godispåse....

Inatt! jag säger bara inatt!
Jag vet inte vilka som inte kräkts, jag vet inte vilka barnsängar som borde ersättas med nya ens. Hela vår säng var proppfull av kräksiga bleknosade barn som knappt sov alls, bara låg där som små slaka spagetti och mådde bläää.

Idag ignorerar jag yrsel, feber och illamående, idag greppar jag klorinet, vädrat har vi redan gjort fast det är minus hundra grader och snö ute.

Calici, du är min fiende, förstörare av gångna Luciafiranden, i år SKA vi ha Lucia!

Ref, förra året med Calici, Lussekatterna ingen vågade eller ens kunde äta:

Bakade vi verkligen på vardsgrumsbordet....?

Inga kommentarer: