lördag 13 december 2008

Älskade älskade unge :)

Ligger helt stilla på sängen med slutna ögon och önskar komma från den fruktansvärda känslan av illamående, somnar för en kort sekund och drömmer på fullt allvar att jag springer runt runt runt runt utfartsrampen i ett cirkelbyggt parkeringsgarage.

"Mamma"...en liten liten röst kallar mig bort från parkeringshusets grå betongväggar...."mamma"
"Mamma... ser en Stjärngosse ut så här?" han står där, den eviga tomtenissen, med stjärngossestruten på huvudet för första gången i sitt 4 åriga liv, i ena handen har han en stjärngossepinne och i den andra ett tärnljus, i övrigt bara kalsonger.

"Jag älskling, du ser precis ut som en stjärngosse.....du är så fin! pappa ska stryka din stjärngosseskjorta åt dig sen"
"Jag har en lampa här också" säger han och viftar lite med tärnljuset "så att jag kan se vart jag går"

Han försvinner ned för trappan med de brottstycken av Luciasånger han uppsnappat under sina år i livet.
"Sangta Lucia, skänk mig en tuva, saaangta Luuciiiia"


Inga kommentarer: