tisdag 24 juni 2008

Isn't that like a MAN'S job???

Vi har gäster den här veckan. Kyrkan har en konferens med besökare från främst Ryssland och de Baltiska staterna. Hos oss bor en tjej från Ryssland och en från USA som inte rymdes på hotellet. Det är gruppens tolk och fotograf vi har turen att få ta hand om, vilka underbara människor, fullkomligt fantastiskt roligt.

Det blir roliga kulturkrockar också.

Vi ska bygga om badrummet...det gamla är HEMSKT!
Vi hämtade toaletten igår men hade för mycket att göra för att få den på plats. Jag är väl inte känd som den som orkar vänta på att få saker gjorda när maken inte jobbar,
sagt och gjort, när våra gäster lämnat huset på morgonen skred jag till verket....

Stängde av vattnet, plockade fram jordens alla verktyg och sen monterade jag toalett.
Det var "lett" skulle man väl kunna säga *smile*
Nej men seriöst det gick hur bra som helst, kände mig som jordens kraftkvinna när jag kånkade, släpade, silikonade och skruvade.

Kommer utrusandes med smutsigt, svettigt hår, skitiga målarkläder av modellen de mer hemska and then some och famnen full av toalettemballage och möts naturligtvis passande av mina välklädda gäster som jag träffat första gången så där en 12 timmar innan :)

-Hi...... sorry for the way I look, I'm installing a toilet right now....

Och möts av det totalt spontana ohejdade svaret från Lana:
-Isn't that like....... a MAN'S job???

:)
Kanske inte är så förvirrat då att Vilgot envisas med att kalla Jonas för mamma och mig för pappa....för mycket VVS insats från min sida.

Borde nog dra ned på det hur som helst....kan ni gissa vad jag valde för lock till toaletten....jag menar varför ta trä eller delfiner som alla andra när man kan ha detta:

3 kommentarer:

Anonym sa...

uuuhh lalalalaaaaaaa den toalett sittsen ser jag fram emot att få prov sitta..=)

Arnes Johanna som väntar på tillökning!!

Anonym sa...

har du en mail..? eller helt enekelt ge mig din adress =) jätte kram arne o johanna

Ossa sa...

Först måste jag undra "Väntar Johanna tillökning?" Va???

Sen kan jag sammanfatta ditt inlägg med "Du är inte klok"! Men, kommer man från en entreprenörfamilj så gör man. Lycka till! Locket var fäckt!

Kjam
Fadren