lördag 26 april 2008

Sju sorters apa

Min man har ingen humor... :) ingen humor som man kan liksom dela med någon annan i alla fall för det är ungefär bara han som tycker den är rolig, och så kanske jag då, eftersom jag skrattar för att han skrattar och för att jag vet precis hur han tänker och för att det blir små lyckliga fjärilar i magen och massa fniss när jag ser hans fnissiga små miner.

Jag undrar om humor liksom är smittsamt på det viset, att det smittar av sig på alla runt omkring som älskar en och tillslut kan en hel familj vara förstörd.....det verkar i alla fall så....

Jonas favorit för dagen är "Katla", resten av världen verkar inte direkt veta vem Katla är men den första sketchen vi såg på tv var denna här nedan som sändes i ett humor program på tv:


Sen upptäckte Jonas att det fanns fler.....många fler, och han fann sin favorit.....vi lyssnar på radiosketchen "sju sorters apa" om och om och om igen.

Så nyss hörde jag från datorhörnet Almas klara stämma:

"Ni måste äta sju sorters apa om jag inte får höra Katla en gång till!"

Smittsamt....

Inga kommentarer: