lördag 19 april 2008

Inte Grodan Boll i alla fall...

Elvira har just fått en ny hamster, den heter Lillen och lever i en ihopsatt, tejpad och dessutom med ståltråd fastnaglad i väggen, hamsterbur. Inte ihoptejpad som i:

"hjälp hjälp jag får ingen luft"
utan ihop tejpad som i
"na na na na na dumma katt du kan inte slå isär burhalvorna och äta upp mig"...
(som du gjorde med min föregångare).

Alma vill också ha ett husdjur...ingen hamster dock. Alma vill ha en liten groda...(vilket känns illavarslande det med då Ozzy kom in med en här om kvällen som var bara lite diskret lemlästad).

"Mamma, vet du vad min groda ska heta när jag fått den?"
"Nej vad ska den heta?"
"Den ska heta Grrrrrrrrroooooo....."
(i det väldigt utdragna namnuttalet hinner mamma tänka "dan...boll, Grodan boll")
"....dan Bläääää, den ska heta Grodan Blä, mamma."

Tilläggas kan att när Alma sedan såg blogginlägget flera timmar efter vi haft dialogen sade hon direkt hon såg bilden ovan, "men titta mamma, det är juh Grodan Bläää".

Inga kommentarer: