lördag 19 april 2008

Den 19 April, en äventyrens dag.

Nu måste jag bara få bubbla över!
Vi har varit och sett min farbror i "Sound of Music".

Det började som ett "Men Johanna att du inget sa, du kunde ju ha varit här och sett din pappa juh" och slutade med två uthämtade biljetter och en fullkomligt fantastisk kväll.

Ovan kan Johan ses lite vagt på bild, som Jonas trots förbud snikade till sig med mobilen...utan blixt och allt sånt så kvalitén lämnar lite att önska, men ett minne är den ändå.

Johan sjöng otroligt fint och var väldigt rolig, det var verkligen en upplevelse att få vara där och se honom på scenen.

Jag har alltid älskat sound of music, det känns som jag sett filmen en miljon gånger. När de började sjunga de översatta sångerna blev jag lite nervös att de skulle ha lyckats förstöra innehållet i dem med översättningarna men det blev inte så, allra bäst översatt var sången Maria och Kapten sjunger till varandra, den var så otroligt mycket bättre på svenska. Jag tycker också att musikalen var mer tydlig än filmen, men det var ju tack vare skådespelarna.

Det fanns en del scener som inte fanns med i original filmen bland annat sångscenen mellan Johans karaktär Farbror Max Detweiler och Baronessan Von Schröder och en tivoliscen som vi båda tyckte var jättebra.

Favoritsångnummer var nog, när Johan sjöng, sången mellan Lisel och Rolf och sången mellan Maria och kapten Von Trapp samt slutsången, som var enorm, jo abbedissan också. Barnen får man inte glömma att nämna de var jätteduktiga.

19 april, det blev verkligen en äventyrens dag, som min farmor sa.


1 kommentar:

Deleine sa...

åh *surar* jag är inte allllllls avis!!!!!!