fredag 21 mars 2008

Påskägg i stareboet.

Påsken har gjort sitt inträde i vårat hem. Barnen pyntade riset idag, lite senare än vi brukar men man gör det som funkar med sjuka barn i huset och trötta föräldrar.

Barnen är ganska exalterade och följer dag för dag i almanackan. Det finns ju spännande saker som händer nästan varje dag.

Igår var det den stora utklädningsdagen. Vi kör inte påskkärringprylen. Dels för att jag aldrig skulle våga släppa iväg barnen till vilt främmande folk.

Men också för att det räckte med att en gång diskutera det egentligen föga logiska i att klä ut sig till en, om än bara i folktro påstådd men dock, djävulsdyrkare på en kyrkans högtid för att fira Jesus död och uppståndelse och därmed seger över ondskan med barnen för att de i kör skulle svara : Jag ska vara kyckling, jag ska vara prinsessa, jag ska vara riddare.

Det var dom också, godis kan man få av mamman och pappan.

I morgon är det den stora påskäggsdagen....Det är om möjligt ännu mer spännande....det kan tänkas att det skulle vara till och med plus, extra spännande om mina barn fick bestämma helt själva....

-Jag vill ha bacon i mitt ägg!
-Va, vadå Alma, ska du ha bacon i påskägget??
-Ja! Jag tycker om bacon.
-Jag ska ha fil i mitt, massor av fil, massor massor.
-Hmmm ska du ha flingor till filen, Edvin?
-Mmmm, det ska jag ha, fil och flingor.

Nu undrar Mamman varför hon köpte universums största godispåse och en lite roliga leksaker helt i onödan, både bacon och fil hade vi ju hemma *smile*

Dom är så söta.

Inga kommentarer: