fredag 14 mars 2008

Jag minns 2 GB

När jag köpte min första dator för några år sedan...okej då...ganska många år sedan....12 eller 13 år sedan....

Då var jag helt imponerad över min gigantiska hårddisk som bestod av hela 1,5 gigabyte.
Hur i hela friden skulle man lyckas fylla 1,5 gigabyte.....det gick ju om man jobbade lite....

Idag rensar vi min desktop eftersom min nuvarande dator är lite krånglig och vi anar en snar krasch....Vi har just suttit i en timme och tömt mappar på desktopen och slutligen var det bara två kvar.....

-Älskling, vilken ska vi börja med...? Den med 194 MB eller den med..... 19,4 GB(!!!) ?

Godetid....det är ju liksom bara mitt skräp som ligger där, bilder nedsparade från nätet och kort vi laddat in från kameran som jag inte orkat plocka rätt på.

1 kommentar:

Deleine sa...

Visst är det konstigt hur fort utvecklingen går... Hur mycket plats allt tar helt plötsligt =O) Jag har pratat med din man idag och så har jag lagt ut ett kort på din dotter, hoppas att det var okej, jag glömde som fråga innan!!! Jaja vill ni att jag ska ta bort det så sär till så gör jag det!