lördag 22 mars 2008

Barnatro när den är som vackrast.

-Den här potatisen smakar jord. (Elvira)
-Smakar den bläää? (Alma)
-Nej, den smakar Guds kärlek! (Elvira)

Vi har ätit av potatisen som växt i jorden i landet där Jesus vandrade. Förmodligen potatisodlarens bästa marknadsföringstrick på flera år att sälja färskpotatis från Israel kring påsk, men uppenbart fungerade det, i alla fall på mig.

Förra året köpte vi färskpotatis från Sicilien till påsk, den smakade vatten.....årets skörd från Israel smakar alltså Guds kärlek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

glad påsk,
hoppas att barnen blev nöjd, fast det inte fanns bacon osv i påskäggen...
vad fint ni har målat.
Och jag gissa att dom kunde äta hur mycket godis som helst även efter lunch, eller hur?? :-)

Deleine sa...

Benny vill nog också ha bacon i sitt ägg, för det tycker han också om *ler* Jag föredrar nog choklad i mitt, fast jag fick inget ägg *sura* JAG VILL OCKSÅ HA ETT PÅSKÄGG!!!!! Vilken mysig påsk ni verkat ha och jag kan lugnt erkänna att jag kommer mobba dig för att du köpte potatis från Israel!!!!!