onsdag 20 februari 2008

Sportlov del 3

Onsdagen tog vi en tur in till Kulturkammaren för att se "Vem ska trösta Knyttet". Det var en riktigt fin pjäs.

Barnen har hört både sagan och musiksagan om Knyttet sedan de var små. Vi tycker verkligen om den både Jonas och jag, det var väl inte utan orsak vi kallade Elvira Knyttet när hon låg i magen. Att dom hört den så ofta gör att dom kan den utantill och därmed visste Vira exakt när de avsteg från bokmanuset i pjäsen :) men hon visste också när det skulle bli läskigt, någonting hon vanligen har svårt för, men idag gick det bra.

Dom hade skapat enormt fina dockor som de spelade med och mot och det var en sann njutning att få vara på teater igen, om så en kort barnpjäs.

Efter pjäsen var det lunchdags och jag packade in alla barnen i lånebilen...för naturligtvis hade vår bil blivit inlämnad på lagning just idag. Och så for vi in till centrum för att äta. Tjejerna valde paj och killarna pannkakor....jag fick ryck och tog tacos.....note to self....jag gillar inte tacos!!!!!! det vet jag och det hade varit ganska bra om jag kommit ihåg det.....

Jag fick beröm av en äldre dam då jag donade med alla fyra barnen själv, resten av restaurangen glodde som om jag var hela Kolmården på rymmen. Jag tycker det är stressande att alla glor på en som om man är en liten freakshow bara för att man har många småbarn , som att det inte är nog press att se till att fyra barn håller sig vid bordet och får den mat de ska ha ändå.

Efter lunchen gick vi en sväng på stan och sedan var det dags för sportlovsdagligt läkarbesök. Elvira skulle till allergiläkaren inne i stan. Inte ett spår av allergi.....wow....men det visste vi nog egentligen....inte ens äpplen som vi trodde hon var allergisk mot. Hon hade fullkomligt perfekta värden på astma testet och inte en enda sak reagerade hon på i pricktextet...jo hon reagerade på att läkaren sa att han skulle "peta" lite och sedan högg henne med en nål....fy vad ledsen hon blev :( Men hon fick en söt liten blå sjöhäst med sig hem sen och den lekte hon med i väntrummet på vägen ut....den körde leksaksbil....men "utan armar går det inte så bra, han styr ju bara med nosen" sa Vira och kastade bilen än hit, än dit.... :)

Idag ska hon äntligen få köpta sitt Petshop hus, jag beslutade det när han högg henne första gången med nålen....det är egentligen den 28:e som hon får de sista pengarna men det är väl inte så noga....hon har sparat i 4 månader nu :) hon är så duktig.

1 kommentar:

Deleine sa...

Casper hälsar att vi har en tavla med de där gubbarna på =O) Vilket trevligt sportlov ni verkat ha =O) Vi har inte lov förens nästa vecka!