onsdag 15 augusti 2012

"Fortsätter du så där har du snart noll kronor i timmen"

...säger pojkvännen....
och jag börjar fundera....hur det kommer sig att, vi lärare....
för det här är knappast bara jag....
inte släpper jobbet när vi kommer hem....

Jag är helt slut efter en snabb uppstart efter sommaren....
kommer hem helt ledbruten
som avkoppling kryper jag ned i badet...
varmt vatten...badbomb från lush...
och så mobilen, full av kul appar....
men
med skolverkets hemsida uppe
 läsandes kursplaner och tittandes på pedagogiska planeringar för årets ämnen...

Kommer ned och känner hur hela jag är på helspänn...kan inte ens sitta ned för att jag är så hypad...
på språng mot en ny termin, otålig att få komma igång...

"jag sätter mig vid datorn en stund...ser om jag kan slappna av lite"

Det första jag gör 
är en mapp på desktopen 
"Skola ht2012"
som snabbt fylls med publikationer from skolverkets hemsida 
och olika bilder på kul saker att göra i bilden...

Hjärnan snurrar på...
av sig själv...

Fast jag tror det är mer korrekt att jag kommer ha omkring 60 öre i timmen
Förutsatt att jag även drömmer om jobbet :) 
LOL?? :D
Okej...jag ska göra ngt annat nu....

Inga kommentarer: