tisdag 12 juni 2012

Dagens I-lands problem innehåller lite IQ-apartheid

Alma är synbart ledsen och upprörd när jag kommer och hämtar henne....
hon som brukar stråla som en sol...

-Har det hänt någonting?
-Ja!! En pojke har retat mig....
-Oj.... :( vad sa han då?....mamman laddar upp för att ta emot en mängd fula ord eller liknande....

-Han retade mig för 1x0.......

-?? Va?

-han retade mig för att jag är smart!! ....
.....Han sa att 1x0 är 1....det är faktiskt noll!! Hon låter seriöst upprörd....

-Men han kanske inte kunde räkna gånger ännu...går han i din klass, ni börjar väl med det nästa år....?
-Nej...han går i förskoleklassen, i FC

Nu kommer Vilgot till liv och rösten vibrerar av fasa...när han hör sin blivande skolklass omnämnd

-Går han i FC??  chock fyller hans röst när han avslutar:.....Jag tror verkligen jag kommer vara smartast när jag börjar där.

Inga kommentarer: