fredag 13 april 2012

För att jag kan

Hon är hemma nu....mammans andra lilla bebis....
Lite "tvillingsituation" på uppfarten, för hon ser exakt ut som den jag redan hade.....
bortsett från att den nya inte har kraschat upp huven i framrutan....
Har mediterat nu i ett år på om det var läge att laga den fastän skilsmässan satte P för försäkringsskyddet som fanns....

Ny begagnad huv 1500....ny framruta 3500...men vänta nu.....byte av kamrem....7000 och sen den har stått med huven på glänt i 2 år och med bagageluckan full av kastanjer...
är de fortfarande kastanjer nu? 
Eller kommer jag öppna bakluckan till tomtens enda 
100% avslutade 
komposteringsprocess?
Se hade exmaken lyft av polerna på batteriet för att rädda batteriet när den bara stod
...men bara lagt dem ovanpå..... med full kontakt....
nytt batteri 1000 kr....

Så visade det sig att likadana bilar med kamremmen bytt, fungerande motor och noll kastanjer kostade 17.000 
och så var det ju det där med att kunna ta de stora besluten utan att behöva fråga först :) 

Jag är himla driftig jag och en halv veckas oroande över hur jag ska ta mig till jobbet och hinna hämta och lämna på dagis och jobba heltid och hinna vara hemma,
 samtidigt som jag ska pendla kommunalt...
tja det är över nu.

Inga kommentarer: