söndag 22 januari 2012

Wow, det var ju roligt....

Det här med att barnen var för små att spela wow, det lite granna fick jag ge upp när jag hörde att de levlat massor hemma hos pappa och hos kompisar. 
Försöker då istället konceptet 
"spela tillsammans" och "ha koll".

Därmed när barnen vill spela, så spelar vi tillsammans. Spelar med Göran, spelar med mig, eller hela, halva familjen tillsammans.

Konstigt tänker jag..
...att spela dataspel med sina barn...
...men så tänker jag att hellre tillsammans, 
än ensam i en värld, online, som är ganska komplex.

Jag tycker ibland att det är synd att vi bara sällan spelar sällskapsspel. 
Det blir lite memory och monopol ibland...
Så slog det mig att wow kanske är monopol anno 2012.

Fast med jättestora svärd....

så ville de vara Rogue, såå svårt...men roligt också.

Inga kommentarer: