måndag 5 september 2011

Regntunga skyar


Här sitter jag och tittar ut genom fönstret, förbi hängbjörkarna och syrenerna och upp mot den jämngråa regntunga himmelen.
Sitter alldeles ensam....bakom mig, verkligen bakom mig eftersom det är i ett annat rum, sprakar en brasa. Önskar att den gjorde det mer för trevnad och mindre för att torktumlaren jag beställt inte kommit ännu...men ändå.... :)

Lugn och ro och tid att antingen tänka eller pyssla.
Har inte beslutat mig ännu.

Alma följde med en kompis hem, hennes mamma kör henne hit vid 7.
De andra tre följde med Christina, vår granne till frälsis på "Måndagskul"
tror deras maxålder innan man går över till scouterna är kanske 7-8 år
men Elvira ville följa med i alla fall.
Göran hjälpte mig iväg i morse med alla barnen
och tar därför ett senare tåg hem, kommer vid ungefär sju han också.

Så här sitter jag, själv.
Efter min första jobbdag och bara tar det lugnt.
Förvånad över tystnaden och tiden att göra någonting ostört.

Tusen är projekten, men bara att få göra dem i min tid och utan att behöva rusa iväg när barnen behöver hjälp är ganska ljuvligt.

Så himmelen är grå och regnet vräker ned, jag är småtrött efter min första dag på förskolan, men glad ändå för i en timma till i alla fall kommer jag kunna pula runt här och göra lite fint....
göra lite hem :)