söndag 29 maj 2011

Göran har ett sätt att resonera som är nytt för mig men många gånger klokt har jag insett.
Hittar man någonting man verkligen trivs med och priset är bra så är det lika bra att skaffa en bunt när man har chansen.
När det är extrapris på festis köper jag ett trepack, han köper 10
När man hittar glass för 10 kr paketet köper jag ett, han tar en hel hög.
När gastomax stekspadar kostar 5 kr tar jag en, men Göran köper ett dussin.

Enligt samma devis fick jag mig en överraskning idag när jag diskade.

IKEA har en skärbräda som jag verkligen älskar.
"Det här är verkligen den bästa skärbräda som existerar"
sa jag lyckligt till Göran när han köpte mig det första paketet.

Idag när jag diskade insåg jag
att jag som alltid bara haft en eller två skärbrädor i taget i hela mitt liv
nu har åtta :D

Inga kommentarer: