måndag 31 augusti 2009

För ungefär en vecka sedan gjorde jag extra fint hemma för att när väl helgen kom så skulle vi bara åka till tippen med några saker men i övrigt kunna ha det riktigt lugnt och mysigt.

Det visade sig vara ett klokt beslut hur som helst nu när vi blev sjuka och just inte hade ork till mer än att halvsova oss igenom dagarna.

Idag var det som att barnen fick nog av segheten och vilandet för feber till trots staplades nallar på hög och leken bredde ut sig kring vilandets centrum. Jag lekte inte.....jag försökte sova upprepade gånger och dessemellan hostade jag och försökte förklara för Jonas exakt vilken ton man vibrerar i under inverkan av stora doser bricanyl och molipect....kanske någonting man gör bara de gånger man råkar ha den kombinationen i sig kombinerat med yrsel och feber.

Nu är kvällen här och barnen stoppas i säng, jag går runt mitt hus och nattar barn, går genom vardagsrum fyllt av nallar och hall full av porslindockor, går genom spåren av lek och min egen bristande ork. Disken står kvar för det var knappt energi fanns att steka köttbullar.

Jag hoppas orken kommer snart, hoppas den är här i morgon.
Hoppas jag kommer orka med alla måsten och alla högar av nallar.

Inga kommentarer: