tisdag 28 juli 2009

Vi tog oss iväg till busfabriken efter några dagar hemma i det dåliga vädret. Det är väl bara humor att solen tittade fram precis när vi väl gav oss iväg :)

Barnen lekte massor men det märks att dom varit där förut och att nyhetens behag lite förtagits, Alma kom flera gånger och sa att hon "inte visste vaaaaaad hon skulle gööööööööra" :)

Precis innan det var dags att åka hem tog jag mig en lyxig stund i massagestolen och då satte sig en kvinna i stolen mitt emot mig, när vi suttit en stund så sa hon lite tvekande "känner inte jag igen dig från någonstans" jag kände mig lite som ett frågetecken jag också men min dotter som har stenkoll på allt fick syn på en pojke i deras sällskap och det visade sig vara en dagiskompis till Edvin och Vilgot vars föräldrar jag visserligen inte träffat, men tydligen hade vi gått till Korskyrkan samtidigt för 4 år sedan och det var därifrån hon kände igen mig.

Vi började prata och innan jag visste ordet av befann vi oss på hennes kolonilott. Vi hade en hur trevlig kväll som helst, tittade runt på de galet imponerande odlingarna och blev outad av Vira som sa "mamma har också en trädgård, men där växer ingenting" *asgarv* Jag vet inte vad jag gör fel men nu är det dags att lära sig känner jag.....så har ju Affe lovat oss säckar med gödsel.

Jag fick prova arabiskt kaffe och det vill jag lova att pigg blir man, kardemumma var mer min grej än svenskt kaffe så jag ska nog ta och köpa ett paket med "Daniel" som det hette :)

Härligt att se hur språkbarriärer inte är ett problem för barnen, det pratades svenska, arabiska och tyska om vartannat men dom bara kutade runt och lekte.

Nu sitter jag här och det luktar Minta och Purslane (portlak) i hela köket.

Vi fick med en rejäl kasse med grönsaker med hem och mynta att plantera i landet.

Blev jätteglad både över rabarber som jag själv misslyckats
med i år :) och över rödbetor som jag inte planterat men stod och funderade på i affären här om dagen....då tänkte jag att egenodlat nog var bättre och nu blir det ju så. Sallad och bönor och olika örter fick vi, och gurkor....hur söta som helst.


Jag längtar så mycket efter att få träffas igen, det var verkligen en jättemysig kväll.

Inga kommentarer: