fredag 5 juni 2009

Almas sista vecka på dagis.

Jag blir lite snyftig och får en liten klump i halsen varje gång tanken far genom mitt huvud....Alma....stor tjej nu. I höst kommer jag ha två tjejer som springer över gården ned mot skolans dörr....Två tjejer med ryggsäckar och stortjejs-självförtroende.












Dagistiden är slut, sista sommarfesten avverkad, sista frökenblomman utdelad. Nu är det bara en vecka kvar till sommarlovet.












Det var nog jordens bästa dagisavdelning och jordens bästa personal. Jag undrar om inte jag kommer att sakna dem lika mycket som Alma....


.....samtidigt kommer jag på mig själv med att börja planera var vi ska beställa hennes ryggsäck :)

4 kommentarer:

Zara sa...

Vad är det för snygga ryggsäckar i hörnet? Isabelle börjar ju nollan i höst hon också. Plus att Pontus vill ha ny ryggsäck med band fram på bröstet. Ja du vet en ergonomisk helt enkelt!

Marie sa...

Hejsan

Visst är de mysiga, köpte den blå till Viran i höstas. Hittade dem på :
http://www.vaskknallen.se/

under skolväskor. Inte så dyr heller, 129 kr

Lokatt sa...

Marie är way ahead, som vanligt, eller?
Jag behöver också en skolväska! Jag ska ju också bli stor tjej i höst!

.. Lycka till med hobby-psykologandet!

Marie sa...

På någotvis känns det som att Rosa är din färg Karin :)
Kollade i din blogg idag efter ett fint inlägg om din trevliga "kabaré lärare" men hittade intet....*snyyyyyft*

*lol*