fredag 8 februari 2008

Föräldraskap.

Jag "Stumblade" på en vacker och tankvärd text om föräldraskap idag som jag känner att jag vill dela med er alla som läser min blogg.

Texten handlade om prioriteringar som förälder. Att verkligen stanna upp och fundera på vad vi lämnar för avtryck i våra barns liv. Jag tänker att det kan handla om alla de gånger vi säger "Inte idag" eller "jag har inte tid" istället för att ta tid för det som är viktigt på riktigt.

För mig är det här någonting jag verkligen går in för att tänka på i min vardag, men ändå, fast jag verkligen tänker på det så räcker det verkligen inte, långt ifrån. Jag tycker det är en viktig tanke att stanna upp inför:

What are your kids going to remember about you?
Jag önskar att det mest blir de stunder vi verkligen är i nuet befriade från alla måsten och borden. Jag önskar mig oändligt med sådana stunder för framtiden!

Inga kommentarer: